Hotele w Europie, raport MKG za marzec 2019

04.07.2019
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Wyniki hoteli europejskich w marcu 2019 r. charakteryzowały się stabilnym poziomem frekwencji. Poza kilkoma wyjątkami średnie ceny noclegów decydowały o wartości RevPAR. Średnia wartość RevPAR w krajach europejskich wzrosła o 1,6 % w porównaniu do marca 2018, przy wzroście cen o 1,7 %.

Wyniki hoteli europejskich w marcu 2019 r. charakteryzowały się stabilnym poziomem frekwencji. Poza kilkoma wyjątkami średnie ceny noclegów decydowały o wartości RevPAR. Powstają pytania: czego możemy oczekiwać w kwietniu po trzech kolejnych miesiącach stagnacji, czy święta Wielkanocy i okresy dobrej pogody w połączeniu z powrotem imprez festiwalowych poprawią  wyniki. Odpowiedzi otrzymamy w następnym miesiącu. Na razie powróćmy do wyników marca, które były równie mało zachęcające, jak w poprzednich dwóch miesiącach.

Średnia wartość RevPAR w krajach europejskich wzrosła o 1,6 % w porównaniu do marca 2018, przy wzroście cen o 1,7 %. Wzrost cen w hotelach 2* wyniósł +0,9 %, hotele 3* odnotowały wzrost cen o 1,3 % uzyskując wzrost RevPAR o 1,3 %. W hotelach 4* wartość RevPAR wzrosła o 2,1 %, dzięki podniesieniu cen o 1,8 % i stabilnej frekwencji (+0,2 punktu). Hotele najwyższej kategorii odnotowały wzrost RevPAR o 1,1 %, przy wzroście średnich cen noclegów o 2,8 % i spadku frekwencji o 1,1 punktu.

Najlepsze wyniki osiągnęła Austria, gdzie wzrost RevPAR wyniósł 15,5 %, w wyniku poprawy frekwencji o 5,5 punktu, przy wzroście cen o 7,7 %. Wiedeń uzyskał wzrost RevPAR o 17, 3 %. Dobre wyniki w marcu osiągnął Luksemburg ze wzrostem RevPAR o 9,3 %. Średnie ceny noclegów wzrosły tam o 6,1 %, podczas gdy frekwencja podniosła się o 2,2 punktu. Kolejne miejsce zajęła Polska ze wzrostem RevPAR o 7,9 % przy frekwencji wyższej o 3,5 punktu (drugi wynik w Europie) i podniesieniu średnich cen noclegów o 2,4 %.

Belgia uzyskała wzrost RevPAR o 5,4 % przy wzroście frekwencji o 2 punkty i podniesieniu cen o 2,5 %. Jedynie Liege obniżyło wartość RevPAR o 13,1 %. W Republice Czeskiej wartość RevPAR wzrosła o 4,7 %, przy stabilnej frekwencji (+0,7 punktu) i wzroście średnich cen noclegów o 3,7 %. Kolejny kraj to Hiszpania, gdzie wartość  RevPAR wzrosła o 3, 9 %, a następnie Niemcy z wzrostem RevPAR o 3,6 %. W Hiszpanii frekwencja wzrosła o 2,5 punktu, podczas gdy w Niemczech była stabilna (+0,5 punktu).

Poziom RevPAR we Włoszech, Portugalii i Zjednoczonym Królestwie był stabilny przy wzroście odpowiednio 0,8 %, 0,4 %, 0,3 %. Zjednoczone Królestwo i Włochy zachowały poziom frekwencji, podczas w gdy Portugalii frekwencja obniżyła się o 0,6 punktu (w Porto nawet o 4,3 punktu).

We Francji wartość RevPAR obniżyła się o 1,2 %. Frekwencja była tu niższa o 1,8 punktu. Węgry także straciły klientów z frekwencją niższą o 1,1 punktu, co doprowadziło do spadku wartości RevPAR 1,5 %. W Holandii wartość RevPAR obniżyła się o 3,7 %, przy spadku średnich cen noclegów o 5,1 %, pomimo stabilnej frekwencji (+1,2 punktu).

Wartość RevPAR Łotwy obniżyła się o 6,8 %. Frekwencja spadła tu o 2,3 punktu, a ceny o 3%. Na ostatnim miejscu była Grecja, która odnotowała spadek wartości RevPAR o 7,7 %, pomimo wzrostu cen o 2,6 %, przy spadku frekwencji o 6,9 punktu.

Raport MKG Hospitality za marzec 2019

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij