HOTELE W EUROPIE MARZEC 2017, RAPORT MKG HOSPITALITY

08.05.2017
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Marzec był kolejnym miesiącem wzrostu aktywności rynku hotelarskiego Europy.  Ogólne wyniki hoteli naszego kontynentu w tym miesiącu wykazują wzrost w stosunku do marca ubiegłego roku. Wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 6,8%. Wynik ten spowodowany był wzrostem frekwencji o 3,2 punktu procentowego oraz podniesieniem średniej ceny noclegu o 1,9%.

Korzystny trend objął wszystkie kategorie hoteli. Najlepszy wynik osiągnęły hotele 2*, gdzie wskaźnik RevPAR wzrósł o 7,5%. Podobnie wyglądała sytuacja hoteli 4* ze wzrostem wartości RevPAR o 7,1%.

W marcu 2017 r. najlepszy wynik osiągnęły hotele Luksemburga ze wzrostem RevPAR o 22,6% ze względu na znaczne podniesienie poziomu średniej ceny noclegu (+12,2%).

Następny wysoki poziom RevPAR uzyskała Grecja (+15,8%). Kraj ten po raz pierwszy od wielu miesięcy uzyskał nadwyżkę budżetową i odnotował, według danych greckiego urzędu statystycznego, rekordową ilość przyjazdów zagranicznych w marcu (+2,8%) i wzrost przyjazdów  o 13,5% od początku roku. Warto podkreślić, że Luksemburg wraz z Niemcami utrzymuje wysoki poziom wzrostu gospodarczego uzyskując najwyższe ratingi najważniejszych agencji ratingowych S&P, Moody’s, Fitch i DBRS. Polska, Niemcy i Belgia reprezentują podobny trend uzyskując w marcu wzrost wartości RevPAR odpowiednio o 13,6%, 13,1% i 13,1%. Po raz pierwszy od początku roku  Belgia uzyskała pozytywne wyniki ekonomiczne swoich hoteli. Podstawa jest tu znaczny wzrost frekwencji (+8,6 punktów procentowych) w stosunku do okresu po atakach terrorystycznych w ubiegłym roku (22 marca 2016).        Wielka Brytania i Portugalia także uzyskały dwucyfrowe wzrosty wartości RevPAR – odpowiednio o 11,8% i 10,5%.

Inne kraje europejskie odnotowały umiarkowanie pozytywny wzrost swoich wskaźników – Holandia (RevPAR +3,3%), Włochy (RevPAR +3,2%) i Francja (RevPAR +2%). Francuskie hotele stopniowo odrabiają straty uzyskując wzrost frekwencji o 1,8 punktu procentowego przy niewielkim obniżeniu średniej ceny noclegu o 0,8%. Wzrost wyników uzyskały także Hiszpania (+5,8%)  i Węgry (+7,4%). Tylko dwa kraje odnotowały wyniki gorsze niż w marcu 2016 roku. Austria, gdzie RevPAR obniżył się o 2,6% ze względu na silny spadek średniej ceny noclegu (-4,5%) oraz Republika Czeska z nieznacznym obniżeniem wyniku (-0,2%) spowodowanym spadkiem średniej ceny noclegu o 6,3%.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2017 hotelarze europejscy osiągnęli znacznie lepsze wyniki ekonomiczne niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ogólny wzrost wartości wskaźnika RevPAR (+7,2%) był rezultatem wzrostu frekwencji o 2,9 punktu procentowego w połączeniu z podniesieniem średniej ceny noclegu o 2,3%. Cztery kraje uzyskały dwucyfrowe wzrosty RevPAR w pierwszym kwartale: Grecja (+17,9%), Portugalia (+15,6%), Luksemburg (+13,6%) i Hiszpania (+10%). Wszystkie kraje Europy odnotowały wzrost wartości RevPAR w tym okresie. Pomimo skomplikowanej sytuacji politycznej spowodowanej wyborami parlamentarnymi w niektórych krajach oraz Brexitem, hotelarstwo europejskie utrzymuje się na drodze stabilnego rozwoju. 

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij