Zmiana identyfikacji wizualnej ibis mega brand zakończona

03.09.2012
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Dobiegła końca zmiana identyfikacji wizualnej hoteli ibis i Etap w Polsce, która jest częścią ogólnoświatowej strategii rebrandingu, wprowadzonej przez Accor – partnera strategicznego Grupy Hotelowej Orbis. Ze wszystkich fasad obiektów należących do sieci obu marek, zdjęto stare logotypy, a na ich miejsce zostały powieszone nowe, w kształcie kolorowych poduszek: ibis i ibis budget.

 

Nowe marki
Minął niespełna rok, od momentu wprowadzenia nowej strategii działań w obrębie hoteli ekonomicznych zarządzanych przez Grupę Hotelową Orbis. Zgodnie z jej założeniami, ibis stał się marką dominującą – mega brand, w której skład weszły trzy marki: ibis, ibis Styles - dawny all seasons oraz ibis budget - dawny Etap Hotel. Wszystkie marki ibis łączy wspólne DNA i wartości, do których należą: nowoczesność, prostota oraz dobre samopoczucie, przy wyraźnym rozróżnieniu ofert charakterystycznych dla każdej z nich. Celem nowego projektu jest wzrost zadowolenia klientów, poprawa skuteczności systemów dystrybucji oraz programu lojalnościowego.
 
„Silne marki są nam potrzebne, aby pozyskać nowych klientów, zwiększyć lojalność obecnych i sprostać ciągle ewoluującym oczekiwaniom rynkowym. Goście w dalszym ciągu oczekują znajomego, spójnego produktu hotelowego, który daje im poczucie bezpieczeństwa, nie oznacza to jednak podążania w kierunku standaryzacji.Wręcz odwrotnie, chcemy nadać naszym markom większą elastyczność, dzięki której będziemy mogli zaoferować gościom i franczyzobiorcom różnorodność, której oczekują”- powiedziałaJoanna Świerkosz, Dyrektor Marketingu w Orbis S.A.
 
Zmiana logotypu
Najbardziej zauważalnym elementem dla gości była zmiana logotypu. Z każdego z 17. hoteli ibis i Etap w Polsce, zdjęto dawne neony, by zawiesić w ich miejsce podświetlane czerwone i niebieskie poduszki. Gdyby stare logotypy, a było ich w sumie 126, postawić jeden na drugim, miałyby w sumie 300 metrów, czyli znacznie więcej niż Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Bez problemów można byłoby także ustawić z nich jeden z najwyższych budynków na półkuli południowej, bo właśnie niewiele mniej niż 300 metrów wysokości ma Eureka Tower w Australii.
 
 
Kampania informacyjna

Operacji zmiany identyfikacji wizualnej towarzyszyła zakrojona na szeroką skalę kampania informacyjna prowadzona przez ostatnie miesiące. Jej celem było wyjaśnienie istoty zmian w architekturze marek oraz przybliżenie oferty każdej z nich.Działania reklamowe obejmowały takie kanały komunikacji jak outdoor, online, social media i media drukowane. Promocja została wzmocniona również za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji np. eventu typu Flash Mob i coraz chętniej wykorzystywanych kodów QR.
 
 
5 nowych hoteli

Realizacja strategii rebrandingu została połączona z otwarciem 5. nowych hoteli pod nowymi logotypami. Tym samym sieć hoteli ekonomicznych w Polsce i na Litwie zwiększyła się z 17. do 22. Nowe obiekty, które otwarto jako kompleks 2. hoteli ibis i ibis budget są zlokalizowane w Warszawie i w Krakowie. Piąty obiekt zarządzany przez Grupę Hotelową Orbis– ibis Kaunas Centre, został otwarty w Kownie na Litwie.
 
„Rok 2012 był dla nas szczególny pod względem zdynamizowania i rozwoju sieci hoteli ekonomicznych. Otwarcie 5. nowych obiektów to bardzo istotne wzmocnienie naszej pozycji lidera na rynku. Dzięki nowej architekturze marek, chcemy w pełni wykorzystać potencjał segmentu ekonomicznego, który jest kluczowy dla naszej Grupy.”- podsumowała Joanna Świerkosz.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij