Concierge - Złoty klucz do luksusowego wypoczynku

26.08.2013
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Luksusowy wypoczynek nie wiąże się jedynie z ekskluzywnymi wnętrzami i urokliwą lokalizacją hotelu. Równie istotnym elementem jest najwyższa jakość obsługi, której może doświadczyć gość. Dlatego nieodzownym elementem pobytu w hotelu Sofitel Warsaw Victoria są usługi concierge.

Profesja ta stanowi synonim luksusu, prestiżu i profesjonalizmu. Concierge stał się strategicznym elementem wpływającym na m.in. zadowolenie z usług hotelu, wydłużenie pobytu, korzyści finansowe, pozytywną opinię i w efekcie rekomendację przekazywaną innym gościom.
 
Concierge – dawniej i dziś
W Polsce zawód Concierge’a wciąż nie jest bardzo popularny, a turyści często zapominają, że mogą skorzystać z tych wyjątkowych usług. Trudno się temu dziwić. W naszym kraju jest zaledwie ok. 35 osób, które wykonują ten zawód w branży hotelarskiej. Mimo że Polacy dopiero uczą się wypoczywać luksusowo, od stuleci na całym świecie Concierge pełnił rolę anioła stróża ludzi biznesu, dbając o każdy szczegół pobytu gościa w danym kraju i hotelu. Słowo Concierge wywodzi się z francuskiego comte des cierges lub angielskiego the keeper of the candles, jednak współcześnie nie oznacza dozorcy domu ani osoby odpowiadającej za stan zamkowych świec. Obecnie w branży hotelarskiej profesja Concierge jest strategicznym elementem działania w budowaniu relacji z gośćmi.
 
Na co może liczyć gość w hotelu?
Współczesne tylko hotele luksusowe zatrudniają Concierge, by zapewnić swoim gościom usługę typu Premium. Concierge to osoba, która zajmie się każdą sprawą bez względu na jej charakter. Weźmie na swoje barki część problemów przynoszonych przez gości, bo chce uczynić ich pobyt w hotelu jeszcze przyjemniejszym. Concierge zna płynnie 2-3 języki obce, posiada doskonałe umiejętności komunikacyjne, dużą dozę empatii i co najważniejsze – często pozostaje do dyspozycji klienta 24 godziny na dobę.
 
„Nasza praca jest wielowymiarowa, a zakres obowiązków dość obszerny. Concierge jest przede wszystkim gospodarzem hotelowego lobby, jest widoczny, dostępny i bierze udział we wszelkich aktywnościach odbywających się w lobby i w wejściu do hotelu. Należą do nich oczywiście powitanie, pożegnanie gości, informowanie o usługach dostępnych w hotelu i na zewnątrz, aranżacja transportu, odszukanie zaginionego bagażu, wszechstronna informacja o mieście i wybranych lokalizacjach… tak naprawdę ta lista się nie kończy.”– mówi Piotr Prasuła – Chef Concierge w hotelu Sofitel Warsaw Victoria, Członek międzynarodowej prestiżowej organizacji „Les Clefs d’Or” i Prezes Stowarzyszenia Złote Klucze Concierge Polska.
 
Bez względu na zapytanie, od Concierge oczekuje się zawsze sprawnego i profesjonalnego załatwienia sprawy w najlepszy możliwy sposób. Dobry Concierge z jednej strony dokładnie wie, gdzie danej usługi szukać, a z drugiej jak ją zrealizować zgodnie z oczekiwaniem gościa. A są to różne prośby – od rezerwacji lotu, poprzez zakup koszuli, wysyłkę kwiatów dla żony, aż po zakup samochodu w środku nocy czy zaaranżowanie ad hoc i późnym wieczorem wernisażu polskich plakatów z lat 50. i 60.
 
Klub Skrzyżowanych Złotych Kluczy dla wybranych
Najlepsi Concierge z całego świata mają swój „klub”, rodzaj stowarzyszenia, do którego nie jest łatwo przystąpić. Jego celem jest wzajemna pomoc i wsparcie członków. Łatwo sobie wyobrazić, o ile zwiększają się możliwości osoby, która może liczyć na realną pomoc kolegów i koleżanek pracujących w 48 krajach świata. Należących do klubu Concierge można rozpoznać po tym, że z dumą prezentują symbol skrzyżowanych złotych kluczy na swych tradycyjnych uniformach. Jest to symbol istniejącej od lat 50. ubiegłego wieku organizacji „Les Clefs d’Or”, co oznacza właśnie Złote Klucze. Symbol ten jest zaskakująco dobrze znany wśród osób, które dużo podróżują.
 
„Sam wielokrotnie zetknąłem się z entuzjastyczną reakcją gości na noszoną przeze mnie odznakę. Goście często proszą o zapowiedzenie ich przyjazdu do innego miasta, wskazanie osoby do kontaktu na miejscu, czy nawet o pomoc w wyborze hotelu. Każdy lubi się czuć oczekiwany, traktowany w specjalny sposób  i dostrzeżony. Wielu naszych gości zna historię stowarzyszenia, dla wielu kojarzy się ono z dodatkowym prestiżem i jest symbolem luksusu. Przede wszystkim jest ono gwarancją profesjonalizmu.”– dodaje Piotr Prasuła.
 
W ostatnich latach w dorocznych międzynarodowych kongresach „Les Clefs d’Or” biorą udział zarządzający największymi i najbardziej luksusowymi sieciami hotelowymi z całego świata, w tym grupa Accor z hotelami Sofitel. Świadczy to najlepiej o wartości, jaką dla hotelu jest dobry Concierge.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij