Wyniki hoteli w Europie w marcu 2015 roku.

18.04.2015
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Zgodnie z raportem MKG Hospitality trwa w dalszym ciągu tendencja wzrostu w hotelarstwie europejskim. Potwierdzają to wyniki badań z marca 2015 roku. W tym miesiącu z usług hoteli w Europie skorzystało więcej turystów niż w marcu ubiegłego roku. Obłożenie wzrosło o 2, 3 % osiągając poziom 65 %. 

Wzrosła jednocześnie o 2, 3% średnia cena dzienna, osiągając poziom 89 euro.

W tej sytuacji wzrósł także wskaźnik RevPAR (obłożenie x średnia cena pokoju) dochodząc do 60 euro, co oznacza wzrost o 6,7 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten jest stosunkowo równomierny w hotelach różnych kategorii – około 7 % w 2, 3 i 4 – gwiazdkowych.

Hotele 5 – gwiazdkowe odnotowały wzrost nieco niższy, w granicach 4,7 %. W rozbiciu na kraje, dane potwierdzają zasadniczy trend rozwojowy w ostatnich miesiącach we wszystkich prawie krajach kontynentu, przy czym największe wzrosty obłożenia obserwuje się w południowej i środkowej Europie. Hiszpania nadrobiła w marcu niewielki spadek obłożenia w lutym. Hotelarze tego kraju skorzystali z intensywnego kalendarza organizowanych w marcu imprez i uzyskali 21,4 % wzrostu wskaźnika RevPAR powodowany wzrostem o 16,6 % średniej ceny noclegu.

Portugalia ze wzrostem RevPAR o 18,7 % oraz Włochy (RevPAR + 3,1 %) kontynuowały wzrost z poprzedniego miesiąca. Działalność hoteli w Europie Środkowej charakteryzowała się, między innymi znacznym wzrostem wskaźnika RevPAR na Węgrzech, wynoszącym 13,3 %. Kraj ten w dalszym ciągu korzystał ze swojej atrakcyjności cenowej.

Czechosłowacja osiągnęła w marcu wzrost RevPAR o 13, 4 % dzięki organizacji Halowych Mistrzostw Świata w Lekkiej Atletyce. Polska jest kolejnym krajem z dwucyfrowym wzrostem RevPAR, który wyniósł w marcu 10, 2 % mimo obniżenia średniej ceny noclegu o 0.8 %. Prawie wszystkie badane kraje europejskie uzyskały wzrosty wskaźników rentowności hoteli w marcu, z wyjątkiem Holandii, gdzie obniżenie średniej ceny noclegu o 3,3 % miało negatywny wpływ na RevPAR (- 1,1 % ), mimo wzrostu obłożenia o 1, 5 %.

Wyniki hoteli w Europie w marcu ugruntowały tendencję wzrostu trwającą od początku roku. W ciągu trzech miesięcy 2015 roku wskaźnik RevPAR w Europie wzrósł o 5, 1 % dzięki podniesieniu się poziomu obłożenia o 1, 7 % i wzrostowi średniej ceny noclegu o 2,1 %.

 

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij