Hotele w Europie Wrzesień 2015 Raport MKG Hospitality

28.10.2015
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Koniec sezonu letniego spowodował powrót turystów biznesowych na rynku hotelowym naszego kontynentu. Ponadto we wrześniu tradycyjnie odbywają się liczne imprezy sportowe i kulturalne. Wszystko to spowodowało wzrost wyników ekonomicznych większości rynków hotelowych Europy.

We wrześniu przyjazdy do hoteli europejskich wzrosły o 1,3% co pozwoliło osiągnąć 80% obłożenie. Wzrost o 2,4% średniej ceny noclegu, która osiągnęła ponad 100 Euro, umożliwił wzrost wskaźnika RevPAR o 4,1%. Tendencję wzrostu można obserwować w ogólnych wynikach hoteli wszystkich kategorii a szczególnie w hotelach 3* (+5,1%), 2* (+4,3%), 5* (+4,1%) i 4* (+3,9%). Najwyższy wzrost wskaźnika RevPAR zanotowano we wrześniu w hotelach Luksemburga, gdzie wyniósł on ponad 29%.

Główną przyczyną tego zjawiska było objęcie przez ten kraj w lipcu prezydencji Unii Europejskiej, co spowodowało znaczne zwiększenie liczby przyjazdów europejskich ministrów i biznesmenów. To z kolei umożliwiło poniesienie przeciętnej ceny pokoju o 30,9%. Drugie miejsce zajęły Węgry ze wzrostem swojego RevPAR o 20,6% dzięki organizacji Mistrzostw Świata Zaprzęgów Jednokonnych oraz w Maratonie Kajakowym. We Włoszech 16,5% wzrost tego wskaźnika wynikał w znacznym stopniu z przyjazdów na EXPO Milano, podczas gdy w pozostałych krajach Europy Południowej wskaźnik RevPAR pozostawał na niezmienionym poziomie głównie dzięki cenom atrakcyjnym dla turystów z innych części kontynentu. Wysoki wzrost wskaźnika uzyskały Szwecja (+17,4%) oraz Dania (+14,3%). Wielka Brytania uzyskała wzrost o 5,5%, co w pewnym stopniu było wynikiem organizacji zawodów Pucharu Świata w Rugby. W Niemczech natomiast odnotowano spadek wartości RevPAR w stosunku do września ubiegłego roku o 1,8%.

Te nowe pozytywne informacje na temat kondycji rynku hotelowego w Europie potwierdzają jego dalszy rozwój w dotychczasowych miesiącach bieżącego roku. Między styczniem i wrześniem wzrost obłożenia o 1,6% oraz 2,9% wzrost przeciętnej ceny noclegu spowodowały 5,4% wzrost wskaźnika RevPAR w Europie.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij