W Kielcach spotkało się 100 wystawców z całej Polski oraz mistrzowie kuchni, piekarze, cukiernicy, właściciele hoteli i restauracji oraz specjaliści ds. żywienia. Wystawa poświęcona była szeroko pojętej gastronomii. Jej główny cel co roku to również prezentacja oferty producentów i dystrybutorów maszyn wykorzystywanych w przetwórstwie artykułów spożywczych, sprzętu i wyposażenia placówek gastronomicznych.
Konkurs wojewody Bożentyny Pałki-Koruby „Restauracja z Kuchnią Regionalną” odbywający się w ramach targów GASTRO-TECH wygrała kielecka Victoria z hotelu pod jakże regionalną nazwą „Łysogóry”. Zwycięski zespół kucharzy przygotował tajemnicze Włochatki Świętokrzyskie, czyli tradycyjne kluseczki oraz Gęś Babci Leokadii. Przygotowane dania oceniał profesjonalny zespół jury, między innymi znany z programu Dzień Dobry TVN Robert Sowa. W konkursie udział wzięło 12 restauracji z regionu świętokrzyskiego. Rajem dla podniebienia były dania zrobione według tradycyjnych regionalnych receptur. Impreza ta połączona z degustacją odbyła się w Targach Kielce po raz pierwszy i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W ramach targów zorganizowano również specjalistyczną Konferencję „W Krainie Świętokrzyskich Smaków”, która miała na celu promocję regionalnej kuchni i tradycyjnych potraw związanych z Ziemią Kielecką.
Ponadto do Kielc przyjechali najlepsi polscy bariści. Oprócz tego, że odpowiadali on na szereg pytań dotyczących kawy, wzięli w Ogólnopolskim Konkursie Baristów połączonym z prezentacjami kawy. Specjaliści od Latte Art - sztuki tworzenia rysunków z mleka na powierzchni kawy espresso podczas zawodów zaprezentowali z kolei finezyjne wzory. Zmagania zorganizowane były przez firmę Primulator i Targi Kielce.
GASTRO-TECH był także okazją do wielu branżowych spotkań i szkoleń. W ramach targów odbyły się między innymi Forum Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP, podczas którego mistrzowie piekarstwa dyskutowali o innowacyjnych technologiach produkcji pieczywa oraz seminaria związane z produkcją pralin, lodów oraz światem czekolady.
Salon Alkoholi i Używek DRINK-PLUS to odpowiedź na rosnące wymagania oraz bardziej wyrafinowane gusta alkoholowe Polaków. Na stoiskach nie zabrakło pełnego asortymentu dostępnych na rynku polskim i zagranicznym gatunków oraz marek alkoholi. W swojej ofercie firmy miały nie tylko znane nam alkohole, ale również wykwintne wina, nalewki i cieszące się coraz większą w Polsce popularnością piwo pszeniczne i niepasteryzowane. Obserwowany w ostatnich latach wzrost sprzedaży wina i alkoholi w Polsce, a także rosnące zainteresowanie konsumentów wysokiej jakości zagranicznymi alkoholami spowodowało, że rynek polski stał się niezwykle atrakcyjny i obiecujący dla eksporterów z całego świata. W związku z tym DRINK-PLUS to, szczególnie dla producentów zainteresowanych wejściem na rynek polski, doskonała okazja do bezpośredniej prezentacji swojej oferty potencjalnym partnerom handlowym w Polsce – importerom i dystrybutorom oraz podmiotom zainteresowanym sprzedażą alkoholi pod własną marką.
Więcej informacji na stronie www.targikielce.pl