Zapewniają one hotelom więcej możliwości - elastyczność, szerszy zasięg, lepszą łączność i większą kontrolę rezerwacji i przychodów w sieci dystrybucyjnej. Nic więc dziwnego, że 89 procent głównych sieci hotelowych zmieniło swoją strategię w kierunku orientacji na CRS.
CRS to w rzeczywistości połączona sieć aplikacji dystrybucyjnych, która obejmuje następujące komponenty:
● Centralne zarządzanie inwentarzem – do zarządzania stawkami, dostępnością i treścią ofert
● Internetowy silnik rezerwacji (IBE) – do rezerwacji bezpośrednich poprzez stronę internetową hotelu
● Channel manager (CM) – do rezerwacji poprzez OTA i inne kanały dystrybucyjne
● Globalny System Dystrybucji (GDS) – dla rezerwacji za pośrednictwem biur podróży, TMC
(Firmy zarządzające podróżami służbowymi) lub OBT (Online Booking Tools w dużych korporacjach)
● Centralne biuro rezerwacji (CRO) – w przypadku rezerwacji offline za pośrednictwem hotelowego call center lub recepcji
● Bramka płatnicza – do przetwarzania płatności online i weryfikowania ważności środków płatniczych
● Business Intelligence (BI) – do agregowania surowych informacji z wielu źródeł oraz śledzenia, analizowania i interpretowania ważnych danych.
Co więcej, CRS płynnie integruje się z PMS w celu synchronizacji rezerwacji i inwentarza. W zależności od konfiguracji hotelu elementy te mogą pochodzić od jednego dostawcy w ramach zintegrowanej platformy lub pochodzą od wielu dostawców połączeń poprzez interfejsy programowania aplikacji (API). Dodatkowo, inne rozwiązania stron trzecich, takie jak systemy zarządzania przychodami (RMS) i oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) można również zintegrować poprzez API.
Aby uzyskać wskazówki dotyczące, czy podejście zorientowane na CRS jest zgodne ze strategią Państwa hotelu, D-EDGE Hospitality Solutions przygotowało kompleksowy przewodnik, dostępny tutaj:
https://www.d-edge.com/why-the-crs-is-fast-becoming-the-central-hub-of-hotel-distribution-strategy/?utm_source=ighp&utm_medium=article&utm_campaign=crs-article