Frekwencja w hotelach Orbisu

21.04.2009
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

W związku ze spadkiem licz­by turystów odwiedzających Polskę obniża się frekwencja w hotelach Orbisu - przyznał wiceprezes spółki, Ireneusz Węgłowski. Zapewnił jednak, że firmie udaje się utrzymać śred­nią cenę za pokój. W I kwarta­le 2008 r. wynosiła ona 226,7 zł a frekwencja - 45,6 proc.

W ca­łym minionym roku było to od­powiednio 232,3 zł i 53,6 proc. Węgłowski nie chciał powie­dzieć, czy spółka skoryguje prognozę wyniku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację). Zweryfikowane w połowie stycznia szacunki przewidują, że część hotelowa biznesu będzie miała w tym roku 220 mln zł zysku EBITDA (bez uwzględniania sprzeda­ży nieruchomości).
 
Wiceszef Orbisu uzasadnił to tym, że I kwartał nie jest wystarczająco reprezentatywnym okresem roku. Dodał, że jeśli zajdzie taka konieczność, to plany zostaną zredukowane w listopadzie. Wiceprezes Węgłowski poin­formował też, że spółka wytypo­wała nieruchomości, które będzie próbowała sprzedać. Zarząd przedsiębiorstwa liczy na to, że mimo trudnej sytuacji na rynku, realizacja transakcji będzie możliwa jeszcze w tym roku (w 2008 r. firmie nie udało się sprzedać żadnej nierucho­mości).
 
W 2008 roku GK Orbis zarobiła 26,1 mln zł netto wobec 154,2 mln zł w 2007 r. - Jak widać z raportów Grupy Kapitałowej Orbis, w 2008 roku mimo początków kryzysu udało się osiągnąć poziom przychodów z pomyślnego roku 2007. Wielkość różnicy w poziomie zysku netto wynika z kilku powodów. Największy wpływ miały transakcje sprzedaży nieruchomości, które w 2007 przyniosły ponad 90 mln zł zysku przy jedynie 3 mln zł w 2008 roku. Natomiast po stronie kosztowej w roku 2008 w porównaniu do roku poprzedniego ORBIS odnotował duży wzrost amortyzacji - o 24 mln zł, a także kosztów finansowych - o 9,5 mln zł, związanych z rekordowymi nakładami inwestycyjnymi, które w Grupie Kapitałowej Orbis osiągnęły w 2008 roku 340 mln zł - powiedział  Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis.
 
źródło: PARKIET (2009-04-21) str.: 4 i horecanet.pl

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij