Wzrasta zainteresowanie indywidualnymi obiektami zakwaterowania o mniejszym zakresie usług

27.07.2009
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Jak donosi Ypartnership/Yankelovich 2009 National Travel Monitor, obecna niska koniunktura ekonomiczna najwyraźniej ma wpływ na kształtowanie popytu i zainteresowanie klientów innym rodzajem usług zakwaterowania.

Według National Travel Monitor, w porównaniu do zeszłego roku wzrasta popyt  na samodzielne, nie zrzeszone  w sieciach hotele i obiekty zakwaterowania, przy jednoczesnym spadku zainteresowania ofertą sieci. Przy dokonywaniu wyboru zakwaterowania, urlopowicze coraz częściej kierują się zasadą „jakość za rozsądną cenę".  W porównaniu do zeszłego roku, częściej wybierają hotele bądź motele, które nie posiadają restauracji (40% versus 34%) oraz rzadziej dokonują wyboru obiektu z pełnym wachlarzem usług i gastronomii (60% versus 66%).

Jak mówi Peter Yesawich, prezes Ypartnership, w nadchodzących miesiącach będziemy mieli do czynienia z przekształceniem się podróży a nie z zarzuceniem podróży. Wyniki pierwszego badania przeprowadzonego przez Ypartnership i Travel Industry Association, ukazują że np. Amerykanie ograniczają wydatki na podróże i w związku z tym wybierają tańsze destynacje i decydują się na krótszy wypoczynek.  Amerykańscy turyści nie rezygnując z wyjazdów wypoczynkowych znacznie ograniczają wydatki, w szczególności te czynione w hotelach i restauracjach.

Peter Yesawich, prezes Ypartnership wskazuje również na  inne czynniki wzrostu popularności wynajmu indywidualnych obiektów zakwaterowania - "Wzrost zainteresowania nie sieciowymi hotelami i apartamentami jest spowodowany dwoma czynnikami; po pierwsze wzrasta liczba klientów szukających nowości i bardziej intymnego  charakteru zakwaterowania, które mogą znaleźć w obiektach samodzielnych operatorów. Po drugie ogólna sytuacja ekonomiczna jest oczywistym czynnikiem motywującym wyszukiwanie  alternatywnych propozycji na spędzenie urlopu" .
 
 
Jak twierdzi Ypartnership/Yankelovich 2009 National Travel Monitor, w tym sezonie przeważa wynajem mieszkań lub apartamentów na czas urlopów wypoczynkowych i wskazuje na  trzy główne czynniki determinujące taki wybór . Są nimi; po pierwsze  poszukiwanie „jakość za  odpowiednią cenę", po drugie  lokalizacja oraz cena za pokój.

Podczas gdy lokalizacja i cena jako czynniki determinujące były wskazane przez ten sam procent respondentów zarówno w 2008 jak i 2009 roku, tak już ilość osób kierujacych  się zasadą  „jakość za adekwatną cenę"  znacznie wzrosła, z 82% do 88 % w 2009 roku. I tak wzrosła liczba respondentów oczekujących rozszerzenia oferty o dodatkowe usługi, które zawarte byłyby w cenie pokoju,  np. śniadanie (z 51 do 58%). Jednocześnie  należy zauważyć, że  znacząco spadł ( z  51% do 44%) wpływ rozpoznawalności  marki jako czynnika decydującego o wyborze zakwaterowania.
 
Czynniki decydujące przy wyborze obiektu zakwaterowania przez klientów indywidualnych w latach 2008 i 2009 ( według Ypartnership/Yankelovich 2009 National Travel Monitor).  
    
                                                               rok 2008     i     2009r.
- hotele sieciowe                                         84%            80%
- hotele indywidualne                                 16%             20%
- hotele z pełnym serwisem                        66%             60%
- nisko usługowe hotele                             34%             40%
 
 
źródło; Ypartnership/Yankelovich 2009 National Travel Monitor

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij