Relacja z Konferencji Inwestycji Hotelowych w Europie Środkowej

07.10.2011
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

21 czerwca w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się Konferencja Inwestycji Hotelowych w Europie Środkowej.  Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ponownie była partnerem merytorycznym tego spotkania.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z relacją z konferecji. Uwadze Państwa, polecamy także załączony poniżej artykuł w wersji angielskiej, udostępniony przez organizatora EurobuildConferences.
 
"Niewiele osób ma dziś wątpliwości co do tego, że sytuacja na rynku hotelowym w Polsce poprawia się. Wraz z powrotem inwestorów na rynek pojawia się pytanie o to, gdzie będzie koncentrował się przyszły wzrost.
 
Uczestnikom 3. Konferencji Inwestycji Hotelowych przedstawiono szczegółowy obraz kondycji rynku. Frédéric Le Fichoux, szef działu doradztwa dla sektora hotelowego agencji Cushman & Wakefield w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, z optymizmem stwierdził, że „pieniądze wróciły”. Zauważył przy tym, że poprawa sytuacji nie przebiega w sposób identyczny w całym regionie. Podczas gdy rynek warszawski  ocenił jako „dojrzały. Bratysławę określił mianem martwego rynku.
 
Obecnie wiele hoteli trzygwiazdkowych w Polsce spełnia kryteria określone dla hoteli czterogwiazdkowych. Wszyscy uczestnicy dyskusji, podczas pierwszego dnia konferencji zatytułowanej „Hotele Ekonomiczne dla Gości Biznesowych – Nowe Tendencje” (której moderatorem był Janusz Mitulski, partner w Horwath HTL), uważali, że standardy hoteli czterogwiazdkowych przenikają do segmentu trzech gwiazdek. Krzysztof Potocki, prezes zarządu B&B Hotels ujął to tak: „Ludzie nie chcą spać w warunkach gorszych niż w domu”. Rune Askevold, CEO spółki Puro Hotels, porównał swoją firmę do tanich linii lotniczych, przedstawiając drogę, jaką przeszła od koncentracji na redukcji kosztów do szerokiego zastosowania skomputeryzowanego meldowania się gości w hotelu. Pozostałymi członkami panelu byli: Jim Murphy, CEO w Prem Group, oraz David Heijligers, manager ds. rozwoju spółki Louvre Hotels w Polsce.
 
Wszyscy uczestnicy kolejnego panelu dyskusyjnego zgodzili się co do tego, że branża konferencji ma zasadnicze znaczenie dla przyciągnięcia zagranicznych gości biznesowych do naszego kraju. Trzeba jednak spełnić pewne wymogi. Polsce potrzeba obiektów, w których można organizować duże imprezy. Rafał Głowacki, doradca zarządu Stadionu Narodowego ds. obsługi klienta, podkreślił, że Stadion Narodowy, po oddaniu do użytku, będzie obiektem, na którym planuje się rocznie około 15-16 imprez dla ponad 5.000 osób. Znajdzie się tam także dziesięć sal konferencyjnych. Moderatorem dyskusji był Alex Kloszewski, szef doradztwa dla sektora hotelowego w Colliers International, natomiast pozostali uczestnicy to: Guy Simmons, associate, dyrektor doradztwa dla sektora hotelowego w Colliers International, Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, oraz Sławomir Wróblewski z Meetings Poland.
 
Dyskusję dotyczącą renowacji hoteli moderował Tomasz Daniecki, szef działu zarządzania projektami w Cushman & Wakefield. Pozostałymi uczestnikami byli: Mariusz Kubal, dyrektor zarządzający PUHIT, Zbigniew Paszkowski z pracowni architektonicznej Urbicon, Leszek Mięczkowski, współwłaściciel Dobrego Hotelu, Krzysztof Kaniewski z Historic Hotels of Poland i Jacek Czepczyk, dyrektor generalny Hotelu Europejskiego. Zbigniew Paszkowski przyznał, że renowacja budynków objętych ochroną konserwatorską potrafi być koszmarem, lecz podkreślił jednocześnie, że mimo związanych z tym kosztów, hotele takie mogą odnosić duże sukcesy na rynku.
 
Dzień konferencji zakończyła dyskusja na temat hoteli typu „condo”. Temat tego rynku niszowego omawiali Rafał Szubstarski, redaktor naczelny czasopisma „Hotelarz”, Karolina Żelawska-Pałasz, dyrektor biura finansowania strukturalnego w Banku Pekao, Jan Wróblewski, członek zarządu spółki Zdrojowa Invest, Radosław Borek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Condohotels Group, oraz Jacek Twardowski, dyrektor zarządzający Kristensen Group.
 
Nastrój podczas konferencji był optymistyczny, wielu uczestników omawiało przyszłe plany inwestycyjne. Po zakończeniu dyskusji dla wszystkich było oczywiste, że odczuwający ponowny wzrost aktywności rynek hoteli już nigdy nie będzie taki sam jak kiedyś". 
 
Źródło: EurobuildConferences

Plik do pobrania:

Hotel Conference 2011 (.pdf)

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij