Nowe szkolenie IGHP z zyskownej gastronomii hotelowej

16.11.2021
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Jak rozumieć i interpretować w hotelowej gastronomii kluczowe wskaźniki efektywności, szczególnie w sytuacji gwałtownie rosnących kosztów? Jak efektywnie wykorzystać i analizować dostępne dane? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych ze skutecznym zarządzaniem gastronomią poznają uczestnicy nowego szkolenia IGHP pt. „Zyskowna gastronomia hotelowa, kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) - cele czy drogowskazy?". Zapisy na stronie www.szkoleniaIGHP.com.

Kompendium wiedzy pozwalające skutecznie monitorować zyskowność gastronomii – tak można w skrócie określić nową propozycję szkoleniową IGHP dla hotelarzy. W trakcie 1-dniowego spotkania ekspert Wojciech Fronczak zainspiruje i ukierunkuje uczestników do podejmowania regularnych działań w zakresie korzystania z dostępnych danych i ich właściwego analizowania. Uczestnicy poszerzą i uporządkują swoją dotychczasową wiedzę w zakresie korzystania z prostych narzędzi opartych głównie o MS EXCEL pomagających prezentować informacje operacyjne do dalszych analiz i podejmowania decyzji zarządczych w gastronomii hotelowej.

Dlaczego warto wybrać szkolenie IGHP?

Oprócz teorii związanej z wykorzystaniem kluczowych wskaźników efektywności (KPI) w gastronomii mocną stroną szkolenia są praktyczne wskazówki i aktywna wymiana doświadczeń. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie poradzić sobie w dzisiejszym świecie gwałtownie spadającej zyskowności podejmując właściwie decyzje zarządcze w oparciu o dostępne dane. Poznają konstrukcję budżetu operacyjnego gastronomii w ujęciu USALI, znaczenie definicji gastronomicznych, pojęcia "food cost", "beverage cost", "cost of sales", "średni rachunek" (żywność, napoje, kombinowany), "produktywność" w ujęciach kosztu pracy na gościa i procent kosztów pracy do sprzedaży oraz usłyszą, jak nim skutecznie zarządzać. Ekspert wspólnie z uczestnikami szkolenia przeanalizuje, które KPI i kiedy należy w codziennej działalności hotelu traktować jako cele lub drogowskazy.

Dla kogo:

  • szkolenie kierowane do kierowników gastronomii i kierowników operacyjnych (lub pracowników aspirujących do tych stanowisk),
  • właścicieli i dyrektorów hoteli,
  • szefów kuchni,
  • osób zarządzających a nieposiadających dużego doświadczenia w prowadzeniu lub nadzorowaniu "uporządkowanej" gastronomii.

Zakres szkolenia:

Zarządzanie i controlling

  1. Planowanie i budżetowanie
    1. Konstrukcja budżetu operacyjnego gastronomii w ujęciu USALI
  2. Analizy finansowe i statystyki
    1. Znaczenie definicji gastronomicznych
    2. Miesięczny P&L gastronomii
    3. Zasada Pareto
    4. Menu Engineering
  3. Kluczowe wskaźniki operacyjne w gastronomii (KPI)
    1. Bieżące i okresowe dane dotyczące zrealizowanej sprzedaży
    2. Tworzenie cen, receptury i marże, czyli do banku nosimy złotówki a nie %
  4. Wymagania formalne, procedury i standardy controllingu w obiekcie

Kluczowi partnerzy

  1. Wybór i długoterminowa współpraca z dostawcami produktów i usług

Gospodarka magazynowa

  1. Rola kontrolera kosztów gastronomii / receivera
  2. Przyjęcie towaru
  3. FIFO
  4. Stany magazynowe
  5. Reklamacje u dostawców i dokumentacja
  6. Reklamacje Gości i straty bieżące
  7. Inwentaryzacje i odpowiedzialność

Systemy motywacyjne dla personelu gastronomii

  1. Powiązane z redukcją/optymalizacją wybranych kosztów lub wzrostem zyskowności
  2. Powiązane ze sprzedażą
  3. Powiązane z jakością / ocenami Gości
  4. Programy sprzedażowe dostawców
  5. Dla poszczególnych zespołów - benefity i zagrożenia (jak uniknąć sytuacji dziel i rządź)

Nasz trener:

Wojciech Fronczak – ekspert branży HORECA z ponad 30-letnim doświadczeniem. Blisko 20 lat przepracował w międzynarodowych, pięciogwiazdkowych sieciach hotelarskich (Le Meridien Bristol, Warsaw obecnie Luxury Collection, Sheraton Warsaw Hotel) oraz wielu innych.

Zajmował stanowiska od kierownika zaplecza gastronomii, kierownika restauracji poprzez kierownika działu bankietów i konferencji, zastępcy dyrektora działu gastronomii po dyrektora gastronomii i zastępcę dyrektora generalnego hotelu. W latach 2017-2020 dyrektor generalny Hilton Garden Inn w Rzeszowie.

Uczestnik wielu szkoleń zawodowych organizowanych przez Management Centre Europe i Cornell University (Rozwój Umiejętności Wpływu Osobistego, Zaawansowane Techniki Negocjacyjne, Fundamenty Finansów i Księgowości, Optymalizacja Pracy Zespołu, Zarządzanie Sprzedażą Gastronomiczną); Six Sigma Green Belt.

W latach 2014-2015 członek Zespołu Ekspertów Hotelarstwa i Gastronomii przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie opracowującego na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych projekt Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Turystyce (SRKT) (http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/sektorowe-ramy-kwalifikacji). Od 2016 członek Rady ds. Kompetencji Sektora Turystyki Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przewodniczący Zespołu Gastronomii (http://pracodawcyturystyki.pl/), od 2018 do września 2021 dyrektor regionalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, województwo podkarpackie.

Koszt:

Członkowie IGHP oraz nauczyciele - NIŻSZA CENA - 499 zł + VAT

Pozostałe podmioty - 699 zł + VAT

Najbliższe terminy:

10.12 Warszawa https://gastrowarszawa.konfeo.com/pl/groups 

13.12 Lublin https://gastrolublin.konfeo.com/pl/groups 

Aktualny harmonogram na www.szkoleniaIGHP.com

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij