Motywem przewodnim polskiej prezentacji jest promocja turystyki miejskiej i kulturowej, aktywnej oraz rodzinnej oraz wszystkich imprez związanych z Rokiem Chopinowskim. W trakcie targów zaplanowano koncert muzyki Fryderyka Chopina w nowoczesnej, elektronicznej interpretacji warszawskich muzyków Bartosza Jankowskiego i Marka Truszkowskiego. Interesujące dla zagranicznych turystów mogą być też inne jubileusze i udział w imprezach odwołujących się do 600-lecia bitwy pod Grunwaldem, 750-lecia Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku oraz 150-lecia Kanału Elbląskiego.
Pomimo odczuwalnego spadku ruchu turystycznego wynikającego z kryzysu gospodarczego liczba Niemców odwiedzających Polskę spadła tylko o 5 proc. W ubiegłym roku ponad 4.5 mln sąsiadów zza Odry wybrało się w podróż w nasze strony. W tym roku ich liczba powinna wzrosnąć. Z badań niemieckiego rynku wynika, iż większość Niemców planujących wypoczynek nie zamierza oddalać się przesadnie daleko od domu i ponosić zbyt wielkich kosztów z tytułu wakacyjnych przyjemności. Polska plasuje się w tym spektrum posiadając produkt coraz lepszej jakości po wciąż porównywalnie niezwykle konkurencyjnej cenie.
W tegorocznych berlińskich targach bierze udział ponad 11 tys. wystawców ze 187 państw.
źródło; POT