Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

Ogłoszenia KUPIĘ/SPRZEDAM WYNAJMĘ/PRACA

SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY (REF. SSPL)

Lanwar Cosmetics z siedzibą w Poznaniu, producent i dystrybutor kosmetyków dla hotelarstwa i SPA, oraz dystrybutor wyposażenia dla hoteli poszukuje osoby na stanowisko: SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY (REF. SSPL)

Hotel *** na Śląsku poszukuje nowego operatora

Oferta dotyczy znalezienia partnera lub odstąpienia długoterminowej umowy dzierżawy operatorskiej ...

Warto wiedzieć

Hotel w dobrym klimacie

06-06-2013

 

Czasy w których szczęściem określano możliwość znalezienia wolnego pokoju w hotelu z dnia na dzień już dawno się skończyły. Teraz nie licząc kilku wyjątków o klienta trzeba dbać i zabiegać, a czasami nawet walczyć. A on bywa kapryśny i niewierny. Od wielu lat za granicą, a od kilku w Polsce właściciele hoteli zastanawiają się w jaki sposób budować lojalność klienta co zrobić aby nasz ,,szef” czyli gość wracał do nas chętnie i często. Dobra kuchnia, czystość, miła obsługa, atrakcyjne ceny – to już – oczywista – oczywistość . IMS firma , która wykorzystuje wiedzę z zakresu marketingu sensorycznego w praktyce, proponuje aby wykorzystać zmysły – to działało i działa od setek tysięcy lat.

 

Trzeba bowiem wiedzieć, że człowiek zanim zaczął myśleć już od dawna czuł, a pięć zmysłów towarzyszyło mu od samego początku. Słuch, węch, wzrok, dotyk i smak pozwalały poznawać świat, oceniać go i czerpać z radość otaczającego go świata. Miliony lat przytępiły naszą pierwotną czułość zmysłów, a ulubione doznania koniecznie musimy przypieczętować  sakramentalnym “Like it” to jednak nadal właśnie emocje mają największy  wpływ na budowanie opinii o praktycznie wszystkim. Ocenie podlega zarówno zakupiony produkt czy usługa jak i otoczenie w którym przyszło nam je nabyć.  Wszelkie elementy składające się na otoczenie podlegają ocenie. Rzadko konsument świadomie ocenia każdy z aspektów osobno ale na pewno na zakończenie procesu zakupów wyrazi swoją opinie. Jeżeli wszystko będzie w porządku zachowa ją dla siebie ale jeżeli coś nie będzie grało opowie o tym swoim znajomym i zachodzi obawa, że już do tego miejsca nie wróci. Na szczęście na zmysły można wpływać w sposób planowany i po właściwym doborze rozwiązań wykorzystać je jako element wspomagający realizację chociażby planów sprzedaży.

 

Umiejętne wykorzystanie Audiomarketingu to po prostu emisja dopasowanego do oczekiwań klienta formatu muzycznego. Aby tego dokonać po pierwsze należy, wręcz trzeba dowiedzieć się kto tak naprawdę jest klientem danego obiektu. Koniecznie zapoznać się ze strategią marketingową  właściciela, przyjrzeć się wystrojowi , kolorom ścian i poczuć atmosferę obiektu. Mając tą wiedzę pozostaje jedynie aby ekipa konsultantów muzycznych uszyła „playlistę” na miarę oczekiwań KONSUMENTA. Bo to dla niego chcemy grać. Bo to on rządzi. To jemu ma się podobać. Najczęstszym błędem w tym zakresie jest przygotowywanie “fajnej muzy” pod gusta decydentów z marketingu danej marki. IMS zawsze przygotowując taki zestaw muzyczny przed tym ostrzega i informuje – “Konsument nasz Pan “ i to właśnie dla niego gramy bo wiemy dzięki 13 latom doświadczenia co lubi  i czego od nas oczekuje.

 

Skoro udało nam się zbudować właściwy klimat dzięki muzyce i nasz władca Konsument jest na właściwym poziomie emocjonalnym czas pomówić o zagadnieniu wiele trudniejszym  - Aromamarketingu. To jest dopiero wyzwanie !!! Skrajnie subiektywna i mający olbrzymi wpływ na zachowanie klienta usługa . Na szczęście dzięki wiedzy, którą IMS posiada  z racji współpracy z największym dostawcą tego typu usług na świecie amerykańskim potentatem  firmą Scent Air  - można to opanować.  Wystarczy budować klimat miejsca poprzez Aromę od 20 lat, współpracować z renomowanymi Domami Perfumeryjnymi, mieć ponad 1500 różnych zapachów w ofercie , radzić sobie z emisją zapachów w każdym pomieszczeniu  i obsługiwać 75 tysięcy obiektów na świecie. Oczywiście wszystko rozpoczyna się od określenia potrzeb klienta tak jak to było w przypadku Audiomarketingu. Mając wiedzę o naszym “szefie” wybieramy rozwiązanie, które będzie najlepiej dopasowane do jego oczekiwań. Skoro mamy ,,go” już zadowolonego z muzyki i nieśpieszącego się bo zapach  zatrzymuje ,,go” w obiekcie 20% czasu dłużej (tak mówią badania europejskie) możemy mu oferować nasze usługi. Co najważniejsze nasz Konsument będzie chętnie wracał do takiego miejsca ponieważ pozytywne doznania sensoryczne zapadają w pamięci człowieka na bardzo długo. Zapach pamięta się nawet 50 lat !!! Zapachów z dzieciństwa nie zapomnimy nigdy  a wydarzenie skojarzone z jakimś utworem muzycznym wróci do nas natychmiast jak tylko go usłyszymy. Jeżeli naprawdę zależy nam na nowym, mądrym i co najważniejsze działającym rozwiązaniem mającym pozwolić nam lepiej dotrzeć do klienta – uwierzmy w zmysły !!! Dajmy im zadziałać dla naszego dobra – bo marketing sensoryczny to innowacja stara jak świat i sprawdzona przez lata.

 

PS. A jeżeli nie chcecie uwierzyć IMS-owi ….. uwierzcie, że Westin, Shangri La, Holiday Inn, Marriott wiedzą co robią.

 

 

 

 


Wiceprezes, Dyrektor Handlowy IMS S.A. Wojciech Grendziński          

Targi

W środku sezonu pomyśl o TT Warsaw

Rozpoczął się szczyt wakacyjnych wyjazdów, a firma MT Targi Polska, organizator 24. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw, już mobilizuje siły na listopad i zaprasza przedstawicieli sektora turystycznego do udziału w tym ważnym wydarzeniu.    

Przygotowania do Targów WorldHotel

Jesienią odbędą się 9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel.    

Partnerzy Medialni

www.świathoteli.pl
www.horecanet.pl
www.horeca.pl
www.e-hotelarz.pl
www.horecainfo.pl
www.pbtv.pl/kontakt.html
www.rynekpodrozy.com.pl
www.hotelprofit.pl

Partnerzy Merytoryczni

www.tpa-horwath.pl
www.mg.gov.pl
www.pot.gov.pl
www.msport.gov.pl
www.worldhotel.pl
www.zlotystandard.info
Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone