Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

Wiadomości ze świata

HOTELE W EUROPIE MARZEC 2017, RAPORT MKG HOSPITALITY

08-05-2017

Marzec był kolejnym miesiącem wzrostu aktywności rynku hotelarskiego Europy.  Ogólne wyniki hoteli naszego kontynentu w tym miesiącu wykazują wzrost w stosunku do marca ubiegłego roku. Wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 6,8%. Wynik ten spowodowany był wzrostem frekwencji o 3,2 punktu procentowego oraz podniesieniem średniej ceny noclegu o 1,9%.

 

Korzystny trend objął wszystkie kategorie hoteli. Najlepszy wynik osiągnęły hotele 2*, gdzie wskaźnik RevPAR wzrósł o 7,5%. Podobnie wyglądała sytuacja hoteli 4* ze wzrostem wartości RevPAR o 7,1%.

 

W marcu 2017 r. najlepszy wynik osiągnęły hotele Luksemburga ze wzrostem RevPAR o 22,6% ze względu na znaczne podniesienie poziomu średniej ceny noclegu (+12,2%).

Następny wysoki poziom RevPAR uzyskała Grecja (+15,8%). Kraj ten po raz pierwszy od wielu miesięcy uzyskał nadwyżkę budżetową i odnotował, według danych greckiego urzędu statystycznego, rekordową ilość przyjazdów zagranicznych w marcu (+2,8%) i wzrost przyjazdów  o 13,5% od początku roku. Warto podkreślić, że Luksemburg wraz z Niemcami utrzymuje wysoki poziom wzrostu gospodarczego uzyskując najwyższe ratingi najważniejszych agencji ratingowych S&P, Moody’s, Fitch i DBRS. Polska, Niemcy i Belgia reprezentują podobny trend uzyskując w marcu wzrost wartości RevPAR odpowiednio o 13,6%, 13,1% i 13,1%. Po raz pierwszy od początku roku  Belgia uzyskała pozytywne wyniki ekonomiczne swoich hoteli. Podstawa jest tu znaczny wzrost frekwencji (+8,6 punktów procentowych) w stosunku do okresu po atakach terrorystycznych w ubiegłym roku (22 marca 2016).        Wielka Brytania i Portugalia także uzyskały dwucyfrowe wzrosty wartości RevPAR – odpowiednio o 11,8% i 10,5%.

 

Inne kraje europejskie odnotowały umiarkowanie pozytywny wzrost swoich wskaźników – Holandia (RevPAR +3,3%), Włochy (RevPAR +3,2%) i Francja (RevPAR +2%). Francuskie hotele stopniowo odrabiają straty uzyskując wzrost frekwencji o 1,8 punktu procentowego przy niewielkim obniżeniu średniej ceny noclegu o 0,8%. Wzrost wyników uzyskały także Hiszpania (+5,8%)  i Węgry (+7,4%). Tylko dwa kraje odnotowały wyniki gorsze niż w marcu 2016 roku. Austria, gdzie RevPAR obniżył się o 2,6% ze względu na silny spadek średniej ceny noclegu (-4,5%) oraz Republika Czeska z nieznacznym obniżeniem wyniku (-0,2%) spowodowanym spadkiem średniej ceny noclegu o 6,3%.

 

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2017 hotelarze europejscy osiągnęli znacznie lepsze wyniki ekonomiczne niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ogólny wzrost wartości wskaźnika RevPAR (+7,2%) był rezultatem wzrostu frekwencji o 2,9 punktu procentowego w połączeniu z podniesieniem średniej ceny noclegu o 2,3%. Cztery kraje uzyskały dwucyfrowe wzrosty RevPAR w pierwszym kwartale: Grecja (+17,9%), Portugalia (+15,6%), Luksemburg (+13,6%) i Hiszpania (+10%). Wszystkie kraje Europy odnotowały wzrost wartości RevPAR w tym okresie. Pomimo skomplikowanej sytuacji politycznej spowodowanej wyborami parlamentarnymi w niektórych krajach oraz Brexitem, hotelarstwo europejskie utrzymuje się na drodze stabilnego rozwoju. 

Targi

W środku sezonu pomyśl o TT Warsaw

Rozpoczął się szczyt wakacyjnych wyjazdów, a firma MT Targi Polska, organizator 24. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw, już mobilizuje siły na listopad i zaprasza przedstawicieli sektora turystycznego do udziału w tym ważnym wydarzeniu.    

Przygotowania do Targów WorldHotel

Jesienią odbędą się 9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel.    

Partnerzy Medialni

www.świathoteli.pl
www.hotelprofit.pl
www.horecainfo.pl
www.pbtv.pl/kontakt.html
www.horecanet.pl
www.rynekpodrozy.com.pl
www.horeca.pl
www.e-hotelarz.pl

Partnerzy Merytoryczni

www.worldhotel.pl
www.msport.gov.pl
www.tpa-horwath.pl
www.zlotystandard.info
www.pot.gov.pl
www.mg.gov.pl
Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone