Europejski sektor turystyki wymaga pilnych działań wspierających, by zmniejszyć destrukcyjny wpływ COVID-19

17.03.2020
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Europejski Manifest Turystyczny, głos europejskiego sektora podróży i turystyki, wydał oświadczenie w sprawie pilnego wdrożenia działań mających na celu ograniczenie wpływu epidemii COVID-19 na ten sektor. Europejski Manifest Turystyczny zrzesza ponad 50 europejskich organizacji publicznych i prywatnych związanych z turystyką, w tym HOTREC, którego członkiem jest IGHP.

Skutki pandemii koronawirusa są już odczuwalne w całej gospodarce światowej. Spadła aktywność gospodarcza, a wszystkie dowody wskazują na znaczne pogorszenie koniunktury na obszarach dotkniętych wirusem. Szczególnie dotknięty jest sektor turystyki i podróży. W grę wchodzą obecnie miliony miejsc pracy, a wiele małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) ryzykuje zamknięcie działalności. Wsparcie dla turystyki musi być priorytetem w reagowaniu na kryzys, planach naprawczych i działaniach dotkniętych gospodarek.

Sojusz w ramach Europejskiego Manifestu Turystycznego z zadowoleniem przyjmuje natychmiastową reakcję Komisji Europejskiej z 13 marca, mającą na celu złagodzenie społeczno-gospodarczego wpływu wybuchu COVID-19. Wzywamy do natychmiastowego wdrożenia proponowanych środków, które powinny zostać wzmocnione dodatkowymi instrumentami ukierunkowanymi na sektor turystyczny. Obecnie konieczne jest podjęcie działań, które wzmocnią sektor w perspektywie długoterminowej i będą podstawami do szybkiego wyjścia z bezprecedensowego kryzysu.

Europejski Manifest Turystyczny wzywa Komisję Europejską i rządy krajowe do szybkiego wdrożenia następujących pilnych środków, jak:

- Tymczasowa pomoc państwa dla sektora turystyki i podróży od rządów krajowych

- Szybki i łatwy dostęp do krótko- i średnioterminowych pożyczek w celu przezwyciężenia niedoborów płynności, w tym funduszy udostępnionych przez UE w ramach inicjatywy inwestycyjnej „Corona Response”

- Ulga podatkowa (zarówno na rynku źródłowym, jak i docelowym), zaczynając od MŚP i obejmując wszystkie podmioty gospodarcze

- Tymczasowe złagodzenie zasad zatrudnienia i ochrona pracowników przed bezrobociem i utratą dochodu (programy pracy czasowej -krótkoterminowej, urlop czasowy, programy podnoszenia umiejętności i przekwalifikowania) oraz wsparcie dla samozatrudnionych pracowników sektora

- Szybkie uruchomienie europejskiego systemu reasekuracji dla bezrobotnych

- Odroczenie składek podatkowych i społecznych

 - Natychmiastowe uchylenie tymczasowego zwolnienia ze sztywnych czasów startów i lądowań  

- Działania wspierające rozpowszechnianie kultury (sztuka i dziedzictwo)

- Lepsza koordynacja między organami krajowymi w zakresie dostosowania rekomendacji dotyczących podróży do dotkniętych regionów oraz wymogów dotyczących podróżnych powracających z tych obszarów.

Aby zagwarantować pełne ożywienie w następstwie kryzysu, wzywamy do wdrożenia dodatkowych następujących środków:

- Uproszczenie zasad wizowych dla odległych rynków

- Obniżenie lub zniesienie podatków podróżnych (opłaty pasażerskie, podatki miejskie itp.)

- Wspieranie miejsc docelowych poprzez zwiększenie ich budżetów na promocję, marketing i rozwój produktów, gdy tylko będą oni gotowi ponownie powitać gości.

Sojusz Europejski Manifest Turystyczny zrzesza ponad 50 europejskich organizacji publicznych i prywatnych związanych z turystyką, w tym HOTREC, którego członkiem jest IGHP. Sojusz wzywa Unię Europejską do podjęcia działań w zakresie kluczowych priorytetów politycznych w sektorze turystyki.

Lista organizacji wspierających Europejski Manifest Turystyczny:

▪ A4E (Airlines for Europe)

▪ ACI EUROPE (Airports Council International Europe)

▪ Amadeus (Multinational IT Provider for the Global Travel and Tourism Industry)

▪ CIFFT (International Committee of Tourism film Festivals)

▪ CLIA EUROPE (Cruise Lines International Association)

▪ Confturismo Confcommercio (Unified Grouping of Italian National Organisations Representing Enterprises and Professions in Tourism)

▪ EAAM (European Association for Aquatic Mammals)

▪ EARTH (European Alliance for Responsible Tourism and Hospitality)

▪ ECF (European Cyclists' Federation)

▪ ECTAA (The European Travel Agents' and Tour Operators' Association)

▪ ECTN (European Cultural Tourism Network)

▪ EDEN (European Destinations of Excellence)

▪ EFA (European Festivals Association)

▪ EFCO & HPA (European Federation of Campingsite Organisations and Holiday Park Associations)

▪ EFFAT (European Federation of Food, Agriculture and Tourism Trade Unions)

▪ EGWA (European Greenways Association)

▪ EHTTA (European Historic Thermal Towns Association)

▪ ENAT (European Network for Accessible Tourism)

▪ ERA (European Ramblers' Association)

▪ ERF (European Union Road Federation)

▪ ERRIN (European Regions Research and Innovation Network)

▪ ESPA (European Spas Association)

▪ ETC (European Travel Commission)

▪ ETF (European Transport Workers' Federation)

▪ ETLC (European Trade Union Liaison Committee on Tourism)

▪ ETOA (European Tourism Association)

▪ eu travel tech (EU association representing global distribution systems and travel distributors)

▪ EUFED (European Federation of Youth Hostel Associations)

▪ Eurail BV (The Organization Marketing and Managing the Eurail Pass)

▪ EuroGites (European Federation of Rural Tourism)

▪ Europa Nostra (The Voice of Cultural Heritage in Europe)

▪ European Boating Industry (The voice of the recreational boating industry in Europe)

▪ Federturismo Confindustria (National Travel and Tourism Federation)

▪ FEG (European Federation of Tourist Guide Associations)

▪ FEST (Foundation for European Sustainable Tourism)

▪ Global Blue (Tourism Shopping Tax Refund Company)

▪ HOTREC (Hotels, Restaurants and Cafés in Europe)

▪ HTI PARTNER Ltd. (Health Tourism Industry)

▪ IAAPA (The Global Association for the Attractions Industry)

▪ IATM (International Association of Tour Managers)

▪ IGCAT (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism)

▪ IRU (International Road Transport Union)

▪ ISTO (International Social Tourism Organisation)

▪ Leaseurope (European federation representing leasing and automotive rental industries)

▪ Mad’in Europe (The European portal of Craftsmen and Cultural Heritage Restorers)

▪ Mirabilia European Network of Chambers of Commerce (to promote UNESCO sites)

▪ NECSTouR (Network of European Regions for Sustainable and Competitive Tourism)

▪ OTIE (Observatory on Tourism in the European Islands)

▪ Pearle*-Live Performance Europe (European federation in the Performing Arts and Music Sector)

▪ spiritsEUROPE (represents Spirits Producers)

▪ Startup Turismo (Italian Tourism Startup Association)

▪ Tourism Society Europa (Membership Body for People Working in all Sectors of the Visitor Economy)

▪ Travelport (Technology Company)

▪ TUI GROUP (The world's leading tourism group)

▪ UNI Europa (European Trade Union Federation for Service Workers)

▪ WTTC (World Travel & Tourism Council)

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij